۱ مرداد ۱۳۸۶، ۱۹:۴۸

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

جهان به‌‌سوی دموکراسی پیش می‌رود

جهان به‌‌سوی دموکراسی پیش می‌رود

رئیس‌‌‌ مجمع‌ تشخیص ‌مصلحت ‌نظام روند حرکت جهان را به سوی دموکراسی و انتخاب مردم خواند و گفت: سیر تدریجی جامعه به سوی آزادی افراد، گروههای فکری و جوامع تکاملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اسلامی کار، تبادلات جهانی را مهمترین دلیل بالا رفتن آگاهی مردم در اقصی نقاط جهان خواند و گفت: انتخاب مردم مهمترین مولفه دموکراسی است که دنیا به سوی آن می رود و دموکراسی نیز بدون حزب شکل واقعی ندارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه جوانان به تحزب را فرصتی برای تعمیق آموزش کارهای حزبی در کشور دانست و افزود: امید، نقطه قوت جوانان برای کارها است و نباید از فراز و نشیب ها دلسرد شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به خواسته ای برحق جوانان را وظیفه نظام اسلامی خواند و گفت: انقلاب اسلامی که با حضور جوانان به پیروزی رسید و جنگ و سازندگی را پشت سرگذاشت هنوز هم برای تداوم نیازمند حضور جوانان فرهیخته می باشد.

وی  با بیان روند تاریخی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در اوج تقاضای بسیار و عرضه کم مراکز دانشگاهی در کشور تاسیس شد و باید به سوی ارتقای کیفی در مقاطع بالاتر حرکت کند.

در آغاز این دیدار منشوری، رئیس سازمان ملی جوانان و دانشجویان حزب اسلامی کار گزارشی از فعالیت و برنامه های سازمان ارائه کرد.

کد خبر 523026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha